Covid-19 Educational Impact on Students and Teachers at the Technological University of Salamanca
Keywords:
Education, COVID 19, EffectsAbstract
This document develops the effects caused by COVID 19 in the educational fifield, specifically in the students and teachers of the Technological University of Salamanca. An extensive review of them is made based on the teaching-learning model, carried out from a quantitative study with the implementation of surveys to the students of the different programs of Higher University Technician, Bachelor and Engineering as well as surveys to the teachers of the same, the main elements that adapted higher education after confinement from the variables infrastructure, connection, digital skills and training.
Downloads
References
Flores, A. S. (09 de marzo de 2020). La situación actual del COVID-19 en México y en el mundo. https://www.launion.com.mx/blogs/ciencia/noticias/156646-la-situacion-actual-del-covid-19-en-mexicoy-en-el-mundo.html
Forbes México. (28 de Julio de 2020). El Covid-19 y la Educación. https://www.forbes.com.mx/el-covid-19-yla-educacion/
Heredia, B. (08 de 04 de 2020). El sistema educativo mexicano frente a la crisis del Covid-19. https://www.elfinanciero.com.mx/opinion/blanca-heredia/el-sistema-educativo-mexicano-frente-a-la-crisis-del-covid-19
Martínez, V. (2017). Educación presencial versus educación a distancia. La Cuestión Universitaria, 9, 108 -116. http://polired.upm.es/index.php/lacuestionuniversitaria/article/view/3582/3662
Meneses, N. (06 de abril de 2017). Ventajas y desventajas de la educación virtual y presencial. https://www.formarte.edu.co/blog/ventajas-y-desventajas-de-la-educacion-virtual-y-presencial/
Milenio, (06 de diciembre de 2020). OMS reporta 65.9 millones casos de covid-19 en el mundo. Milenio. https://www.milenio.com/internacional/oms-coronavirus-mundo-roza-66-millones-contagios
Redacción Animal Político. (09 de agosto de 2020). SEP estima deserción de 10% en educación básica y 8% en superior por la COVID. https://www.animalpolitico.com/2020/08/sep-desercion-educacion-covid/
Tetelboin, C. (2022). Prologo. En C. Tetelboin, D. Henríquez y J. Noronha. (Ed.), Pandemias, desigualdades y prácticas sociales en salud miradas para la transformación de américa latina (pp. 9-17). Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales, Clacso. https://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/bitstream/CLACSO/169342/1/Pandemias-desigualdades.pdf
Universia. (07 de febrero de 2020). 10 ventajas de la educación virtual. https://www.universia.net/co/actualidad/actualidad.habilidades.10-ventajas-educacion-virtual-1167632.html
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Francisco Javier González Rojas, Yolanda Romero Hernández, David León Oropeza, Diego Flores Álvarez, Monserrat García Páramo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.